Friday, October 7, 2011

SR004

ASSALAMMUALAIKUM...

seperti yg diperkatakan sblum nie psl nk wat entry bilik aku...Sempana Riau 004

utk sesiapa yg x tau aku tinggal 2 org je sem nie..apabila rumet yg sepatutnye telah meninggalkan kami (ceh ayat sedih) utk duk kat kolej baru yg dilimpahi segala kemodenan..haha...

hah..dari kolej Taming Sari ke Sempana Riau...kegusaran melanda diri apabila tau2 je dh kna pndah kolej...new environment...geografi bilik aku terletak di ground floor...pergh mmg lah best sbb x yh angkut beg berat2 naik tingkat bertingkat bile awl sem dan juge bwk turun bile abes sem...tpi x thn nye duduk ground floor nie utk satu sem...nnt aku citer yg selanjutnye..berblik kepada geografi bilik aku...bilik aku berhadapan dengan blok C...untuk pengetahuan kolej Sempana Riau nie ada 4 Blok...A,B,C ngan D...aku duk kat blok A...dkt je ngan rumah RS(resident staff)...slalu lah nmpak RS pegi balik masjid,amik anak skola n siram pokok bunge...nie bkn kes ngendap..dh terlanjur terpandang...haha..bilik aku juga berhadapan ngan Unimart...mmg x yh mcm org len lah...nk g Unimart tgok dulu bukak ke x...Unimart nie sesuke hati je die nk bukak ke x...kalu kat TS dulu, dh bersiap hensem2(nk g Unimart je pown) turun tangga jalan sket..skali tgok Unimart tutup...dengan perasaan sedih nek blek ke bilik...skang x lagi...jengah je tgok dh bukak blom...smpai org dpn bilik ketuk2 pintu aku dengan sengajanye nk tgok Unimart bukak x..ini semua kelebihan duk Ground Floor...lagi satu slalunye ktorg akan didatangi budak2 dari wing atas2...sbb mereka tau musang berjanggut sehelai pown blum tentu ktorg yg kat GF nie nk nek bilik dorg...nie kebaikan duk GF...

lagi satu yg best nye duk kat GF nie bleh tgok wing C yg bergemerlapan ngan cahaya lampu kelap kelip di musim perayaan(2 bilik je pown yg pasang)...

nie yg aku maksudkan
bab best byk...yg x best plak korg bc...ok firstly nk ckp GF nie x dipanggil wing..ianya dipanggil lorong...lorong kegelapan...sbb apa..kt lorong2 nie mmg x der lampu...jauh sgt dari pembangunan...pas uh nk g shower2 ngan ekh2 kna nek wing 1A..sbb lorong nie x der toilet pown...pas uh duk GF nie mmg kna tahan sket ngan masalah lalat2 yg semakin berleluasa...mmg sungguh x phm...rimas cmpur ngan geram...lagi2 tyme hujan...lalat2 nk cari tempat berteduh...kat wing2 atas x der lalat sbb lalat2 x larat nk naik tingkat atas2...yg jadi mangsa keadaan dak2 GF...lagi satu masalah yg melanda diri..apabila bilik aku terlebih sket ukurannye berbanding wing2 atas aku..permasalahan yg melanda adalah bile dak wing atas yang belajar sivik tp x reti2 nk apply...boleh plak main buang2 air sirap,air rebusan MEE SEDAP juga air ludah yg x tau tuannye..seb baik boleh bersabar...kalau x dh lame aku amik sampel air liur hantar kat Polis...pas uh bilik GF nie dindingnye bukan dari batu...die ala2 kadbod...boleh bygkan x kalau tyme cuaca panas uh..mmg panas menggilalahkan...kalau sejuk plak sejuk yg teramat....pas uh blik aku nie ada satu je suis lampu..berbanding bilik2 lain ada 3...mean tekan satu suis semua lampu terbukak..mmg susah sket lah utk aku yg mmg tidur di awal waktu..haha..cukuplah 2 citer psl bad things

walau baik or buruk aku tetap bersyukur krn dikurniakan kenikmatan dapat kolej...semoga rayuan aku tuk duk kolej sem depan dimakbulkan...Amin

No comments:

Post a Comment