Saturday, May 18, 2013

Sekitar Istiadat Konvokesyen UiTM 78 Sidang 9

Assalammualaikum...

Alhamdulillah, setelah penat lelah menelaah pelajaran untuk bahagian Diploma, akhirnya kami diraikan pada satu sidang konvokesyen yang sangat meriah. Untuk makluman, pada sidang 9, semua graduan yang berada dalam Dewan Agung Tuanku Canselor UiTM Shah Alam semuanya datang dari Fakulti Perakaunan. So, jumpalah kembali senior-senior yang dah grad sebagai pemegang Ijazah Sarjana Muda (kepujian) Perakaunan. Bangga melihat abang-abang dan kakak-kakak dapat pakai selempang pink (kelas pertama). Bila tengok mereka, semangat nak dapat first class degree semakin berkobar-kobar.

Sidang pagi
Sidang 9 adalah diwaktu pagi. Jadinya seawal pukul 5 dah bersiap habak hang. Dia punya perasaan jangan cerita, teruja ada, gementar ada gembira pun ada. Aku memilih memakai baju warna ungu. Semangat UiTM sangatkan. Haha. Sebelum nak ke UiTM tu sempat lagi amik gambar dalam hotel.


UiTM sentiasa di hati
Pukul 7.30 dah kena beratur ikut nombor giliran. Dah lah nombor giliran aku yang ke 982. Amik kau masuk lorong paling belakang, paling terpencil dan panas. Masa nie semua dok cari kipas. Lepas tu tekak boleh kering pulak. Nasib baik jumpa Miera yang nama dekat dengan aku. Kalau tak, tak tau nak suruh sapa amikkan gambar aku.

muka menahan panas
Around 9 pagi barulah dapat masuk dalam dewan. Istiadat dimulakan dengan panggil student degree dulu. then barulah student diploma mengambil tempat. Bila nama disebut je naik, dengan tanpa rehearsal. Alhamdulillah, tak terjatuh, tak terpelecok. Cuma, nama aku jadi nama orang lain. Grrr. Apapun, Alhamdulillah. Segala penat lelah terbayar.

Tadaa. Nama dah bertukar
Lepas habis je keluar dewan, ofkos lah sesi berposing seratus gambar. Dah macam retis dah. haha. Terima kasih kepada emak dan abah atas sejambak bunga. Hakikatnya, terima kasih kepada mereka, kerana banyak bekorban untuk memastikan pelajaran anak-anak mereka terpelihara.

Terima kasih kepada UiTM kerana memberikan satu hari paling indah dalam sejarah kehidupan aku di atas muka bumi Allah ini. Mereka sangat organize semua benda. Susah mencari cacat cela (kecuali nama aku yang salah).










Ini adalah hadiah paling bermakna aku untuk diploma.Hadiah untuk kedua emak dan abah,
Hadiah hari guru kepada cikgu-cikgu dan pensyarah yang pernah mengajar aku. Juga, hadiah hari lahir in advance.
Doa aku, semoga aku sampai disini lagi dengan selempang pink. Amin

wassalam

kalau suka like:)

No comments:

Post a Comment