Friday, August 16, 2013

Hobi Baru Di Bulan Syawal

Assalammualaikum...

Since entry aku yang last pasal iklan raya hari tu. Terus aku menyepikan diri. Mesti ada yang tertunggu entry raya aku kan. Masalahnya ada ke yang menunggu. Ko ingat blog ko sama taraf maca Hanis Zalikha ke apa. By the way, hari nie dah masuk hari kesembilan kita beraya. Ada yang cuti sem tu berayalah sampai pengsan, tapi kesian lah kat student diploma yang beraya setakat empat hari je. hehe. Tapi kawan aku yang tengah intern tu pown keseian jugak. Cuti seciput je habaq hang. Tapi takpelah, dorang pown dah nak habis lagi setahun. Aku je yang lagi dua tahun nak mengadap segala buku, lecture hall, assinment dan lain2. Tapi takpelah, kalau dah minat yang bosan akan jadi suka. Dua tahun bukan lama pun. Tengok, dah melalut.

Entry kali ni aku nak share lah pasal hobi baru aku. Dedulu ramai yang hobinya kumpul setem lah, kumpul kulit cengkeranglah, kumpul buku lah. Tapi aku tetiba nak kumpul sampul duit raya. Hehe. Maklulah sekarang punya pattern sampul duit raya tak macam dulu2 punya. Setiap pattern menunjukkan ke exklusif sesebuah sampul duit raya tu. Paling bergaya mestilah sampul-sampul yang datangnya dari bank-bank kat Malaysia ni. Tapi yang paling lawa bagi aku datangnya dari Maybank. Walaupun simple tapi nampak Marketing Department dia cuba menunjukkan ke exclusive fan Maybank sebagai sebuah Syarikat Kewangan tersohor. Lagi satu reka betuk yang betul-betul macam sampul surat, bukan macam sampul duit dulu-dulu. Macam aku cakap, simple is much better for establish company.

Dari atas: Maybank, RHB, HSBC Amanah




Dari Atas kiri: Public Bank Group, CIMB, Bank Rakyat
Dari atas kanan: ASNB


Company-company besar kat Malaysia kat Malaysia ni tak kurang hebatnya dengan design exclusive dari mereka. Yang paling aku minat adalah sampul dari Habib Jewel. Aku paling suka part belang dia. Permainan warna yang kontra dan menampakkan ianya memang sebuah Company intan berlian tersohor. Dan aku terlupa sapa yang bagi aku sampul Suria FM. hehehe


Dari Atas: Prudential, Habib, Suria FM

The last part, dari pasaraya terkemuka negara. Munkin mereka masih nak mengekalkan elemen ceria kat sampul mereka.Hakikatnya, takda satu pown yang berkenan dihati. Mungkin aku akan bagi dekat Aeon Big punya sampul. Tu pun kalau dia hilangkan anak beranak oren.
Dari Kiri: Aeon Big, Sakan, Pacific, Tesco

Dan, tak beraya di Johor lah kalau tak dapat sampul duit raya ni. Sampul duit raya edisi khas JDT. HAHAHA.

So, lepas nie memang pegi rumah orang bukan mintak duit raya, tapi mintak sampul raya. Tapi kira oklah jugak aku tahun nie. Still boleh dapat duit raya lagi. Tapi, aku memang muda lagi pun juga. HAHAHA.
So kepada sesapa yang ada sampul duit raya pelik-pelik, bolehlah share dekat sini. kot nak bagi aku ke bolehlah pos kan.

kalau suka like :)

1 comment: