Saturday, December 21, 2013

End

20/12/13

Berakhirlah kelas untuk semester ni. Banyak kenangan yang mana 99% adalah kenangan best. Lagi 1% tu mungkin test, kuiz yang tak berapa nak okay. This sem, subjek for sure semakin susah dah payah nak paham. Especially subjek-subjek yang bukan mengira.

Subjek

Subjek Accounting Information System(AIS) bagi aku adalah subjek yang paling aku tak minat semester ni. Pertamanya sebab ianya subjek membaca, kedua aku memang tak dan lah dengan bende2 computerize ni. Guna gajet reti, nak tau apa isi dalam tu yang malas. hahaha.

Subjek paling aku minat semester ni sudah tentulah Advance Taxation (TAX). Entah macam mana aku suka sebab mungkin faktor lecturer yang begitu bersemangat, juga mungkin aku dapat A masa first test. Lagi satu, Satu topik je kot yang aku lost, yang lain semua okay.

Markah Test

Semester ni markah test aku sangat okay bagi akulah untuk first test. Paling tak sangka, markah LAW aku full mark. Hahaha. Tah apa ku merapu kat kertas jawapan tu pown aku tak tahu. Tapi sedih untuk paper FAR. Mungkin aku tak bersemangat bila takda kawan2 yang selalu study FAR sesama.

Untuk test 2, markah aku ada yang turun ada yang naik( setakat sebelum cuti belajar, baru dapat 3 paper). Aku rasa most akan naik kecuali paper LAW.

Harapan Final

Setiap orang mempunyai satu harapan je untuk final. Nak dapatkan keputusan terbaik bungkin in term of GPA. GPA bagus akan effect kepada CGPA. Semestinya aku nak dekan. InsyaAllah

Jadual

Jadual exam yang boleh dikatakan ok lah, Gap 2 hari setiap subjek. Cuma risau untuk subjek2 membaca. Aku kalau subjek membaca ni lemah sikit. Kadang-kadang boleh perform kadang-kadang average je.

So, disebalik suka dan duka semester ni, akhirnya ianya berakhir. Such a taff sem with all the last minute assignment give by lecturer. Disamping test sem ni yang berderet takda gap. Lepas tu due date assingment.

Jumpa di lain masa.


No comments:

Post a Comment